حوادث

بلاش حق حسن يروح هدر ..ارحموا دموع أمه

كارثه بكل المقاييس …  بالله عليكم الكل يعمل مشاركه يمكن الصوت يوصل

متابعة /أبو الطيب عسران ..نقلا عن صفحة منارة سوهاج

نداء للسيد رئيس جمهورية مصر العربيه، نداء للسيد وزير الداخليه، نداء للسيد وزير العدل، نداء لمدير امن اسيوط، نداء للسيد مأمور مركز #القوصيه بمحافظه #أسيوط

هذا الطفل اسمه حسن سمسم حسن … عمره اربع سنوات … في يوليو 2018 تم خطفه من بيته في قريه الشيخ سيد علي في #اسيوط  و تم خنقه و ذبحه عشان أهله لم يستطيعوا دفع الفديه ٣٠ ألف جنيه مصري … وأهله ناس غلابه ميعرفوش حد يقدر يساعدهم و نفسهم يعيشوا في أمان بس !

القصه ابتدت بأن الخاطف (مسجل خطر، و عليه أحكام بالسجن) هدد الام انه هيخطف الطفل لو والده المقيم في الكويت مدفعش ٣٠ الف جنيه مقابل عدم خطف إبنه، و بالفعل بعد يوم واحد قام المجرم بخطف الطفل … و الأم خافت تقول للأب ان الطفل مخطوف و تخيلت ان الخاطف هيسيب الطفل لما يقتنع انهم بالفعل فقراء و مفيش معاهم المبلغ ده من الأساس.

بعد أيام للأسف الخاطف نفذ تهديده و قتل الطفل و ذبحه و حط جثته في شوال و حطه عند بيت اهل الطفل عشان يكون عبره لأي حد يقول لأ و ميدفعش اللي يقول عليه هذا المجرم.

الأب بيصرف علي إخواته الأيتام اللي ملهومش في الدنيا غيره، و الأم معندهاش غير الطفل ده و شافته مذبوح بعينها علي باب بيتها !

المأساة لم تنتهي بذبح الطفل، المأساة ان المجرم بيضرب بيت الأسره بالبندقية الآلية تقريبا بشكل اسبوعي عشان يقوموا بالتنازل عن المحاضر … و الام و الاطفال هربانين بين البيوت عند الجيران خوفاً من القتل و الاغتصاب.

و للأسف عندنا مكالمات مسجله بالتهديد بالقتل لأخوات الأب الأيتام الصغيرين و بالتالي توقفوا تماما عن الخروج من البيت، و توقفوا عن الذهاب للمدرسة خوفاً من القتل، و توقفت الأم عن الخروج من البيت بسبب تهديد المجرم بإغتصابها و قتلها … زي ما عملوا في إبنها !

العمده بتاع البلد بيقول ان شاء الله خير، و النيابة بتقول لهم ان شاء الله خير، و قسم الشرطه بيقول انه هيقبض عليهم بس للاسف ٥ شهور عدت و القاتل بيمشي وسط البلد و بيهدد  و بيضرب البيت بالآلي و للاسف الداخليه مقبضتش عليه حتي الآن لانه بيجيله اخباريه و بيروح يستخبي في الجبل…و اهل الطفل ملقوش حاجه تانيه يعملوها غير انهم يتواصلوا معانا عشان نوصل صوتهم و استغاثتهم

مش عارفين مين المفروض يقبض علي هذا القاتل، ده خطر علي المجتمع، خطر علي الأمن القومي، الأسره دي بس محتاجين يأكلوا و يروحوا المدارس و يناموا في أمان !

المجرم الإرهابي اسمه مرجان محمد أحمد عمر جوده و شهرته سرحان … دي مجموعة صور للمجرم بأسلحته الثقيلة.

رقم القضيه : ٤٥٠١ إداري و تحولت لنيابة شمال أسيوط برقم ٥١٢٤ بتاريخ ١٨-١٠-٢٠١٨

اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى